Geroep om te bly

Ons weet almal dat God baie mense roep om te gaan. Hy roep hulle om alles wat gemaklik en bekend is agter te laat sodat hulle in sy naam kan dien buite die land van hul geboorte. Dit is duidelik dat God ook baie mense roep om te bly. Hy roep hulle om in ‘n gemaklike en bekende omgewing te bly, sodat hulle in sy naam kan dien. Een gunsteling voorbeeld hiervan is in die verhaal van die man waarvan ons lees in Markus 5:5. Hierdie man is onderdruk deur demone, miskien die hartseerste en tragiese figuur wat ons in die evangelies ontmoet. Hy was dag en nag tussen grafte en op die hoogtes aan die skree en het homself met klippe geskend (Markus 5: 5). Toe hy Jesus teëkom, het Jesus hom in ‘n oomblik vrygemaak van sy onderdrukking.

Toe hierdie man deur Jesus bevry is, word daar vir ons gesê dat hy Jesus gesmeek het om saam met hom te kan gaan. Dit was so asof hy gesê het: “Laat my asseblief by u bly, laat ek by u leer, laat ek u dien. Waarheen u gaan, sal ek gaan.” Hierdie man het Jesus gesien vir wie hy was en wou Jesus meer as enigiets hê. Hy wou oral gaan waar Jesus gaan. (Markus 5:18)

Wat my nog altyd gefassineer het, is Jesus se reaksie. Hierdie man het gesmeek om saam met Jesus as een van sy toegewyde volgelinge te kon gaan. Hy was bereid om al die gemak van die huis en gesin te verlaat, nie dat ons enige aanduiding het dat hy baie gehad het om te verloor nie. Hy was bereid om te ly. Jesus kon hom saamgenooi het. Hy kon hierdie man as ‘n toegewyde dissipel gehad het. Ek sou kon dink dat dit ‘n aanbod sou wees wat Jesus nie sou weier nie.

Jesus het ‘n ander plan gehad. ‘n Beter plan. In plaas daarvan om vir hom te sê “kom”, het Jesus vir hom in min woorde gesê om te bly (Markus 5:19), om immers ‘n bediening te hê, maar dit was ‘n bediening tuis, nie ‘n bediening weg nie. Hy was nie geroep tot buitelandse missies nie, maar wel binnelandse missies. Hy het gehoor gegee aan die beroep. Hy het weggegaan en in die Decapolis begin verklaar hoeveel Jesus vir hom gedoen het, en almal was verwonderd.

Daar kan geen beter sendeling vir hierdie mense wees as een van hul eie nie. Hierdie man het die voordeel gehad om hulle te ken, om hul plek te ken, om die kultuur te ken. Hierdie man het die voordeel gehad om bekend te wees. Hierdie mense het geweet wie en wat hy was. Toe hy terugkeer om onder hulle te woon, kon hulle sien wie en wat hy nou was. Sy taak was bloot om te verduidelik wat tussen tye gebeur het. Sy taak was bloot om te verduidelik wat die Here gedoen het om hom van demone te bevry en om hom van sy sonde te bevry.

Christen, God kan jou dalk na buitelandse missies roep, maar tot dan weet ek met die waarheid dat hy jou na huishoudelike missies geroep het. Dit is wat dit behels: Vertel hoeveel die Here vir jou gedoen het. Ons moet mense van Jesus vertel – die feite van wie hy is en wat hy gedoen het. Maak seker dat jy dit ook personaliseer – vertel die verhaal van wat Jesus in jou en vir jou gedoen het. Daar is geen beter sendeling aan jou vriende, familie, omgewing en kultuur as jy nie. Dit is die roeping van elke Christen: “…Nee, gaan huis toe na jou mense toe. Vertel vit hulle wat die Here vir jou gedoen het, en hoe goed Hy vir jou was. Hy het wyd en syd in die Tien Stede-gebied gaan vertel wat Jesus vir hom gedoen het. En almal was verwonderd oor wat hy aan hulle vertel het.” (Markus 5:19)

Dawid Brits

(“Gee smaak aan jou wêreld”)

Advertisements