RESPEK

Mag ‘n Christen van tyd-tot-tyd respek verloor vir sy medemens? Is dit regverdigbaar in sekere omstandighede? Word respek verdien of word dit gegee? 

Die apostel Petrus gee ‘n opsomming van die Bybel se leer oor respek in sy eerste briewe: “Julle moet alle mense respekteer. (Punt) Julle moet al die lede van die huisgesin van God liefhê. (Punt) Betoon ontsag aan God. (Punt) Respekteer die Koning. (Punt)” (1 Petrus 2:17 NLV).

Hierdie gedeelte bevat die hoofareas van ons lewens waarin ons leer dat ons as volgelinge van Christus alle mense, ander Christene, God en regeringsowerhede moet respekteer.

Die woord respek beteken letterlik “om ‘n groot waarde of hoë prys op iets te plaas.” Interessant genoeg, vandag is ons geneig om ons waardes op ons persoonlike regte en die gelykheid van die mens te plaas. Bybelse respek is egter baie anders, dit blyk meer na ‘n waargenome ongelykheid, die verwerping van hepsug, selfsug, selfstandigheid en ongesonde self-liefde…deurdat ons erken dat sommige dinge en sommige mense belangriker is as ons (vergelyk met Filippense 2: 3).

Om almal te respekteer, moet gelowiges bewus wees dat God al die mense in Sy beeld geskep het, ongeag of hulle in Christus glo. Ons moet hulle behoorlike respek en eer bewys omdat hulle siele meer waarde het as al die rykdom in die wêreld (Lukas 10: 33-34; 1 Korintiërs 10:33).

Om die broederskap van gelowiges lief te hê, beteken om alle gelowiges lief te hê, ongeag kleur, nasionaliteit, menings of affiliasies. Ons moet demonstreer vir die wêreld dat ons ons broers en susters in Christus liefhet. Die apostel Johannes het ‘n paar keer van hierdie beginsel geskryf, waar hy Christus Jesus kwoteer: “Ek gee julle ‘n nuwe opdrag: Julle moet mekaar liefhê; soos Ek julle lief het (Wat ‘n gewildige ‘Tall order’!), net so moet julle mekaar ook liefhê. As julle mekaar liefhet, sal almal daaraan kan sien dat julle my dissiepels is.”(Joh. 13: 34-35; 15:12; 1 Joh. 3:23).

Hoe gaan almal sien dat jy ‘n dissiepel van Jesus Christus is? As jy almal liefhet soos Hy jou liefhet. Nie duer jou weergawe van die Bybel of skrif nie; nie deur slim praatjies en mooi preke nie; nie deur die skep van interresante sisteme en prosesse nie; nie deur mooi filosofieë, beginsels en ideale nie – Nee, slegs deur jou medemens lief te hê soos Jeus Christus jou liefhet.

Ontsag vir God impliseer dat ons ‘n vrees vir Hom moet koester, wat tot ons totale gehoorsaamheid lei (Levitikus 18: 4; Psalm 119: 67; Joh. 14 : 15). Alhoewel ons die koning moet eer, moet ons God vrees (vergelyk Deuteronomium 10:12; Jesaja 8:13). Die ‘bottom line’ is dat dit alleen God is wat ons moet “vrees” en dat die lewens van Regeerders ne heersers ook binne die hande van die Here rus – Hetsy sy wil hulle verwoesting of seën behels- Vrees God!

Ons eer en respekteer ons regerende owerhede omdat hulle bestaan ​​deur die wil van God (Romeine 13: 1-7). Sodanige respek moet gegee word of ons met hulle saamstem of nie. Diegene in gesag is God se instrumente vir die uitvoering van die doel om te regeer en waardig te wees van die respek wat God mandaat gee. Wanneer ons die beginsels van hierdie gedeelte gehoorsaam, gee ons ons geloof “geloofwaardigheid”. As gelowiges moet ons ons regerende owerhede en hul regte as sodanig eer. Maar ons mag nooit aan die regering die regte gee wat aan God alleen behoort nie (Lukas 20:25). Soos Jesus ook verduidelik het aan die mense: “Gee aan die Keiser wat aan die Keiser behoort. Gee aan God wat aan God behoort…” (Matteus 22:21)

Christene moet ‘n volk van orde en dissipline wees, van eer en geregtigheid. Ons moet dinamiese voorbeelde van liefde en vrede wees sodat ander tot Christus gewen kan word en vir ewig verlos word (Mattheus 5: 14-16).

Die antwoord op die vraag is eenvoudig. Nee, jy mag nie jou respek teenoor ander mense verloor nie. Dit is nooit regverdigbaar nie. Telkens om jou respek te verloor vir iemand omdat hy iets doen waarvan jy nie hou nie of nie saamstem nie, is om onder ‘n ‘vloek’ te lewe. Ons het ‘n opdrag om lief te hê, maak nie saak wat nie. Dit is die reël, die riglyn, die wet, die mandaat. Ek kan nie waarborg dat daar ‘n lewe van ‘guns en seën’ op jou wag as jy respek betoon aan almal nie, maar ek kan jou wel verseker dat dit jou lewe  gaan vergemaklik op elke vlak. Is ‘n lewe van vrede nie ‘n seën op sy eie nie?

Toon die grootste mate van respek teenoor ander mense.  Nie vir jouself nie, nie vir eie groei  of gewin nie, maar omdat dit ‘n karaktereienskap is van iemand wat die Here dien.

Respek – ‘n Skynbaar eenvoudige handeling, waardeur die naam van die Here deur ons lewens verheerlik kan word. Hoe moeilik kan dit nou eintlik wees?

“If you judge people; you have no time to love them” – Mother Teresa

#Respek

“Gee smaak aan jou wêreld”

Dawid Brits

Lewer kommentaar

Verskaf jou besonderhede hieronder of klik op 'n logo om in te teken:

WordPress.com Logo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by WordPress.com. Log Out /  Verander )

Google photo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Google. Log Out /  Verander )

Twitter picture

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Twitter. Log Out /  Verander )

Facebook photo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Facebook. Log Out /  Verander )

Connecting to %s